понедељак, 8. август 2016.

O Mrtvima sve najbolje, o Kopanji subjektivno: Zadnji Hrast je pao

piše: Slobodan Vasković

1.
O Mrtvima sve najbolje, o Kopanji subjektivno.

Željko Kopanja bio je zadnji Hrast na medijskoj sceni BiH/RS. Njegovim odlaskom, medijski Hrastovi su zauvijek nestali.

Ostao je još samo jedan, ali taj je na političkoj sceni.

2.
Kopanja je bio medijski mogul, tajkun, politički moćnik. Nemilosrdan. Ni njega život nije mazio, digli su ga u vazduh 1999., čudom je preživio, ostao je bez obje noge.

Atentatori nikada nisu otkriveni. Nikome to nije odgovaralo. Ponekad se činilo da to ne odgovara ni žrtvi.

3.
Kopanju je malo ko volio, bezbrojni su ga se plašili. Hajka je, nerijetko, bila njegov metod, ali i sam je, nakon osnivanja Nezavisnih novina, bio meta hajkača.

4.
Kopanja je za sobom i sa sobom vukao bezbrojne šlepere kontroverzi.

5.
Kopanja je pionir nezavisnog novinarstva u Republici Srpskoj i, kasnije, jedan od njegovih najžešćih protivnika i progonitelja. 

6.
Kopanja je, iza Dodika, bio najmoćnija politička figura u RS, iako nikada zvanično nije bio u politici. Upravljao je iz sjene.

7.
Kopanja jeste stvorio “Nezavisne novine”, regionalni medijski brend, ali to nije njegovo najveće dostignuće. Kopanja je stvorio Milorada Dodika i to je njegov najveći životni uspjeh i neuspjeh.

8.
Odlazak Kopanje težak je udarac za medijsku scenu BiH, posebno RS. 

9.
Odlazak Kopanje težak je udarac za Dodika, pretežak. Nenadoknadiv.

Kopanja je bio medijskopolitički Dodikov strateg i ključni savjetnik pri donošenju najvažnijih odluka. 

10.
Lično nemam razloga da tugujem, a ničijoj smrti se nikada ne radujem.

Nije mi bio prijatelj, čak ni površni poznanik, uvjerenja sam da mi nije bio ni neprijatelj, iako je nejednom naredio moj progon. Za njega je to bio samo još jedan takav posao, za mene Pakao.

Nerijetko sam, ranije, bio meta njegovih medija, nerijetko sam bio progonjen kao zvijer, (iako ni ja nisam njega štedio). Poslednjih gotovo pet godina nije se bavio sa mnom, a ni ja sa njim.

Bez obzira na sve, uvažavao sam veoma Kopanju.

11.
Uvažavao sam ga jer je napravio referentan medij, jer je razumio politiku u BiH, vrlo često uticao na ključne događaje, kao njihov inspirator/organizator, jer se digao iz Pakla nakon atentata, jer je bio snažan kao ličnost, jer je bio Nemilosrdan i Brutalan prema političarima, razumijevajući da ništa osim takvog odnosa i ne zaslužuju.

Kopanja je tu bio stoposto u pravu, sve ostalo su nijanse.

12.
Iskreno mi je žao zbog njegove prerane smrti; Kopanja, kakav god da je bio i šta god da je činio/učinio, takav kakav je, trebao je još ovoj zemlji.