уторак, 26. мај 2015.

Samo bez orgija

piše: Slobodan Vasković

Mati je jutros obavila poduži razgovor sa mnom. Uz asistenciju Oca. Razlog: Pentranje po zgradi Vlade RS u šarenom kostimu.

Razgovarali smo preko skajpa, roditelji se plaše da ih prisluškuju. Čuli su neko zujanje u slušalici i sigurni su da je traka... Skajp im uključi Brat, koji je, takođe, siguran da je „na mjerama“. Opšta Paranoja.

Telefon je najveće zlo koje je ušlo među ljude, zaključuje Stari, ne izjašnjavajući se o računaru. Mati nabrušena. Brat zabrinut.

„Da si se okliznuo, sav bi se polomio“, krenu Stara. Stari klima glavom. Brat puši. Snajka melje kafu. Zvali su rano, dok su veze dobre. I čiste.

„Šta mi treba u ovim godinama da me prisluškuju i da se brinem gdje si ti u neka doba noći. A i štitna mi nije u redu“, vrišti Mati. Stari kaže da on već deset godina nema štitne. „Prestani Momire, razgovaramo sa Nedokazanim. Kakva tvoja štitna. Bez nje si se i rodio“!

Stari je pomirljiv. Živi sa Zmajem već 54 godine.

Zmaj ne prestaje. „Obećaj da nećeš više“! Onda pusti suzu. Stari dobri trik holivudske dive iz Sarajevskog polja/brda.

Potom uslijedi ponuda koja se ne odbija: „Što k’o čovjek ne odeš na Miloradovu jahtu. Pa ako te i uhvate mogu te samo baciti u more. A nije visoko. A plivat znaš. Vidjela sam jahtu, pokaza je onaj ministar“!

Stari konstatuje da je daleko Portorož, na šta mati doda da rade autobuske linije, a možda i vozovi.

„Jesi li ti sigurna da je ona jahta Miloradova“?, pita je Stari. Brat pali treću i nervozno se osvrće oko sebe. Kafa se puši sa stola.

„Sigurna. Zar nisi shvatio da se Milorad posvađao sa onim Slobodanom, Brkom, pa je Slobodan, Brko, morao da mu prepiše jahtu. Sigurno nije milom to učinio. A onda se Milorad voza u njoj gdje stigne. I čini mi se da sam od Gospave čula da imaju tamo i neki penthaus i hotel i apartmane...“.

„Šta zna Gospava?“, kaže Stari.
„Bogami Gospava sve zna. Milena joj je izvor, a Milena radi u...“.
„Ćuti, čuće te neko“!

„Znači na jahtu možeš. I Boga ti skini onaj šareni kostim. Nisi u cirkusu“, urla Mati.
"U njemu se čini mršaviji", dodaje Stari.

„I da ne trošimo više skajp, da se dogovorimo: Na jahtu možeš, ali Slobodane, budeš li učetvovao u orgijama, a znam te ja, Vasković si ti, meni na oči ne idi. Te bruke ne bih preživjela“, zaključi Zmaj.

Zmajeva Žrtva, moj Stari, nije se stigao do kraja izjasniti oko orgija, jer je demokratski prekinut u pola rečenice. Koja je glasila: „Ako može Milorad šta fali...“. Na šta je Mati rekla „Milorad se popišmanio. Izaće mu to orgijanje na nos“!

Dok je Brat petljao oko skajpa, Mati je citirala Gospavu, koja joj je prepričala Milenu: „Valjda onu jahtu pošalje morem u neke grčke luke, a on avionom sa...“.    

Ja nisam progovorio ni riječi. Kostim je na pranju. Jahta na otvorenom moru. Slika poslovnog prostora L.D. koji mu je poklonio R.Đ. u arhivi. Čeka svoje vrijeme.