четвртак, 08. мај 2014.

O sinovima i još ponečemu

piše: Slobodan Vasković

Milorad Dodik održao je pres konferenciju u Banjaluci, na kojoj se osvrnuo na tekst „Ekskluzivno: Dodik obezbijedio firmi sina Igora posao vrijedan 10 miliona evra; Ukupna vrijednost projekta 300 miliona evra”, koji sam objavio 05. maja ove godine na svom blogu i koji je podigao veliku prašinu u RS.

Naslov koji je objavljen u medijima prije svega  BN govori o tome, kaže: Dodik firmi sina Igora obezbijedio 10 miliona evra, je potpuna gnusna laž i podvala. Laž je zato što moj sin nije vlasnik Tošibe i zato što on ne radi u Italiji nego radi u nekoj drugoj zemlji. Na koji način i hoće li neko odgovarati za ove laži… Nemam namjeru da se pravdam, jer ne možeš se naravno pravdati laži, ali kao roditelj neću dozvoliti da moju djecu bilo ko povlači po medijima i to bez ikakvih argumenata. Moj sin Igor radi u kompaniji zato što je stekao sve valjane profesionalne kvalifikacije. Nije ovdje zato što bi bio opštenapadnut da je bilo gdje da radi ovdje”, rekao je Dodik na presu .
Još je dodao da je "riječ je o gnusnim neistinama koje se plasiraju ovih dana u fabrikama laži `BN televizije` i drugim njima sličnih medijima u službi stvaranja haosa i podmetanja".
Ukoliko pažljivo pročitate njegovu izjavu uočićete da on (neuspješno) pokušava da manipuliše onim što sam objavio. Nigdje u tekstu ja nisam naveo da je Igor Dodik vlasnik firme “Toshiba”, niti sam rekao da narečeni radi u Italiji, već sam naveo da je Igor Dodik uposlenik te firme, koja je iz Đenove. Znači firma, a ne Igor Dodik.
“Milorad Dodik obezbijedio je firmi svog sina Igora posao vrijedan 10 miliona evra. Ukupna vrijednost projekta, koji preduzeće u kojem je zaposlen Igor Dodik treba da realizuje u Republici Srpskoj, je 300 miliona evra.
Igor Dodik je menadžer za razvoj u firmi ‘Toshiba Transmission & Distribution Europe’ iz Đenove u Italiji”, doslovno piše u mom tekstu objavljenom 5. maja.

Iz Dodikovog odgovora “moj sin radi u kompaniji” može se zaključiti i da radi i da ne radi u “Toshibi”. Zašto Dodik nije bio precizan i rekao u kojoj mu firmi sin radi?

Pa zato što bi morao priznati da radi u “Toshibi” iz Đenove, u kojoj je uposlen kao menadžer. Jer njegov sin jeste uposlenik italijanske firme, a trenutno je angažovan na poslovima vezanim za Crnu Goru.


Šta Dodik demantuje? Ništa!

Ali, mora nešto reći u vezi sa Ugovorom koji je potpisan 29.10.2013. godine u Banjaluci između Elektrokrajine i “Toshiba Transmission & Distribution Europe” iz Đenove u Italiji.
Ugovor je potpisala direktorica “Elektrokrajine” Seka Kuzmanović, a u ime “Toshibe” Sem Zaleh. I taj ugovor “Toshiba” je dobila zahvaljujući Dodiku i činjenici da je njegov sin uposlen u toj firmi kao menadžer.

"Kao predsjednik Republike Srpske učiniću sve da ničije dijete ne dođe u situaciju blaćenja i laži u bilo kom kontekstu. Išli su dotle da su izmislili i Igorov lažni profil na internetu, te ga nakon zloupotrebe povukli", istakao je Dodik.

Dodik insinuira da je neko napravio lažni profil njegovog sina na poslovnoj društvenoj mreži “Linked In”, pa ga povukao nakon što se uplašio.


Kakvo prenemaganje i nesitine. Profil zaista jeste povučen, ali tek sat vremena nakon što je završen Dodikov pres, i to oko 14 časova i 30 minuta. Dodikov pres je završio u 13 časova i 30 minuta. Vrlo je interesantno kako je Dodik već oko 13 časova i 15 minuta znao da će taj profil biti povučen?! I to više od sat vremena prije nego što se to i desilo!

I šta je uopšte lažno na tom profilu? Ako pažljivo pročitate sve napisane podatke uvjerićete se da nema nijedne jedine laži - ni oko završene škole, ni oko firme “Fruit eco”, ni oko broja sadnica, ni oko “Igokee”, ni oko uposlenja…

I da se razumijemo - nigdje, nijednom riječju ja nisam napao Dodikovog sina, vrijeđao ga, blatio ili bilo šta slično uradio. Niti bih to ikada učinio. Ali jesam kritikovao Milorada Dodika i uvijek ću to činiti.

Dodik je svog sina izložio medijima, a nisu to mediji na silu učinili.

On je svom sinu Igoru, odnosno njegovoj firmi “Fruit eco” obezbijedio kredit od tri miliona KM jula 2008. godine (firma nije vraćala kredit, pa joj je naknadno grejs period produžen sa dvije na pet godina).
Tada (2008.) je njegov sin imao tek 20 godina.

Ko je Igora Dodaka gurnuo u medije? Sam Igor Dodik? Vasković? BN?
Ne, Igora Dodika je u medije i medijima gurnuo njegov otac koji nije mogao odoljeti parama iz IRB-a i morao  se naći i u njima, kroz kredit koji je podigao na svog sina.  

Isti taj Milorad Dodik je svoju kći Goricu uposlio kao šeficu kabineta Željke Cvijanović, u vrijeme kada je aktuelna premijerka obnašala poziciju ministarke za ekonomsku saradnju i regionalne odnose. Nisu je mediji na to mjesto uposlili, već Dodik. Kada su se mediji počeli time baviti, onda je Dodik rekao da mu se napada porodica.

Dodik se osvrnuo i na djecu ostalih građana RS.

"Kao predsjednik Republike Srpske učiniću sve da ničije dijete ne dođe u situaciju blaćenja i laži u bilo kom kontekstu”, rekao je Dodik.

Veoma pohvalno, ali samo u situaciji da je to istina. Nažalost, nije istina, jer Dodika baš briga za ostalu djecu, sem njegove.

Dodikovi batinaši su pretukli mog sina krajem 2007. godine, jer sam kritikovao njegovu vlast. Dodik nije ni pisnuo.
“Premlaćivanje tvog sina naručile su osobe bliske Šefu, bez znanja Šefa, kako bi se dodvorili Šefu”, rekao mi je prije tri godine jedan sagovornik koji je u bliskim porodičnim vezama sa Miloradom Dodikom.

Nisam ni mislio da je Šef (Dodik) naručio premlaćivanje mog sina, ali je iz odgovora osobe koja sve zna o dešavanjima na Dvoru itekako jasno da je Šef saznao ko je tada i po čijem nalogu pretukao mog sina, ali nikada ništa nije preduzeo da se počinioci tog napada kazne.

Takođe, mene i mog sina (koji je u to vrijeme radio kao snimatelj) su kamenovali 18.03.2009. godine kod sela Kotezi, na putu između Trebinja i Ljubinja. Učinili su to batinaši vladike Grigorija. Sve to prijavio sam MUP-u, dao i imena onih koji su nas kamenovali, ali nikada ništa protiv tih osoba nije preduzeto.

Prije nego su nas kamenovali, satima su nas kao taoce držali u prostorijama Nikole Sekulovića u Trebinju. Od linča nas je spasila policija.
Nakon što je objavljena vijest da smo moj sin i ja kamenovani, Dodik je isti taj dan na presu u Banjaluci izjavio da sam ja sam sebi “slomio šajbu”.

Baš zaštitnički, nema šta. Doduše, on je u to vrijeme obavljao funkciju premijera, pa mu možda zaštita svih građana RS nije bila “u opisu poslova”.

Što se tiče “stvaranja haosa i podmetanja”, koje je Dodik imputirao na račun “BN televizije i drugim njima sličnih medijima”, to je još jedna od njegovih manipulacija, kako bi drvetom sakrio šumu. Koja kaže da je upravo on osoba koja je u RS napravila ekonomski, finansijski, politički, kriminalni i korupcijski haos iz kojeg nećemo izaći decenijama.
Kada smo već kod medija, ne bi bilo loše da ponekad pročita/vidi/čuje ono što njegovi novinarski seizi objavljuju. Tek bi tada uočio šta su zaista prave laži, podmetanja, vrijeđanja, nesitine, manipulacije….

Na kraju pitanje za Milorada Dodika:
-      Gdje mladi ljudi, koji su kao i njegov sin stekli sve valjane profesionalne kvalifikacije”  mogu da se uposle u RS?
-      Gdje mladi ljudi, koji nisu, kao njegov sin, stekli “sve valjane profesionalne kvalifikacije”, ali zato nisu ništa manje vrijedni, mogu da se uposle u RS?
Kada to pitanje postavite mladim ljudima, bez obzira na kvalifikacije koje imaju, iz Istočnog Sarajeva, Višegrada, Foče, Trebinja, Vlasenice, Šekovića, Dervente, Broda, Gradiške, Kneževa, Mrkonjića, Šipova, Dubice…, odgovore vam: “Nigdje”!
Više nije dovoljno biti ni član SNSD-a da bi se dobio bilo kakav posao.

Drugi odgovore ovako: “Naš izbor je brenta, deset maraka na dan, ko ima sreće pa dobije. Oni koji nemaju mogu da biraju da li će dilati ili krasti”!  

vezani tekst: Ekskluzivno: Dodik obezbijedio firmi sina Igora posao vrijedan 10 miliona evra; Ukupna vrijednost projekta 300 miliona evra