четвртак, 10. април 2014.

Ekskluzivno: SMS razgovori glavnog tužioca Bajića i Ćele Smiljanića, presuđenog zelenaša, tokom akcije “Knez“

Piše: Slobodan Vasković 

Uopšte ne čudi da u Republici Srpskoj caruju kriminal i korucija, s obzirom na to da tužioci i sudije imaju direktno i svakodnevnu komunikaciju sa osobama iz kriminalnog miljea.

Danas ekskluzivno objavljujem transkripte razgovora SMS poruka između glavnog tužioca Specijlanog tužilaštva RS Miodraga Bajića i Branislava Smiljanića Ćele, nedavno osuđenog za zelenaštvo i iznude na 14 godina zatvora. SMS prepisku je posnimao MUP RS tokom akcije „Knez“, u kojoj je Smiljanić uhapšen sa još nekoliko svojih saradnika.     

Sve ovo se vidi iz zvaničnog Izvještaja MUP RS broj: 08-02/3-2-230-781/12, koji su sačinili inspektori Borislav Vuković i Snježana Radivojević 6. jula 2012. godine. Ovaj Izvještaj nosi oznaku „strogo povjerljivo“, a sačinjen je tokom „sprovođenja posebnih istražnih mjera i radnji, te monitorisanja broja 065405... u akciji kodnog naziva Knez'“.
Izvještaj je potpisao i načelnik sektora Dražen Arbutina. 

Prema Izvještaju, komunikacija između Bajića i Smiljanića između 27. maja i 7. juna  2012. godine bila je svakodnevna i veoma intezivna. Kolika je bila bliskost između njih svjedoči i činjenica da su poruke razmjenjivali i u pola dva ujutro.
 
Smiljanić je za zelanaštvio završio na robiji, ali niko nije ispitao prirodu njegovih odnosa sa Bajićem, kao ni sa Milanom Tegeltijom, predsjednikom Osnovnog suda u Banjaluci, sa kojim je takođe imao komunikaciju.

Kako da bilo ko vjeruje pravosuđu, tužiocima i sudijama, kada je iz spisa MUP RS, tužulaštva i istih tih sudova jasno da su čelni ljudi Specijalnog tužilaštva i Osnovnog suda najbolji prijatelji sa osobama koje slove kao tešku kriminalci i za šta su presuđeni na višegodišnje zatvorske kazne.

U svakoj normalnoj zemlji ni Bajić ni Tegeltija ni bi više mogli ući u bilo koju pravosudnu instituciju, osim kao optuženici, dok u Republici Srpskoj oni i dalje dijele pravdu.
Nako svega, pitanje je ko je u ovoj priči stvarni „Ćelo“: Smiljanić, Bajić ili Tegeltija.  


 Dijelovi SMS prepiske između Branislava Smiljanića i tužioca Miodraga Bajića:

27. maja 2012. godine 01,29 časova
Branislav Smiljanić: “Pobjegao u Opium, mislio da te vidim, ali mi bilo neprijatno prići drug…”
01,32 časova
Miodrag Bajić: “Šta trebao si, da popijemo rakiju…”

28. maja 2012. godine 16,53 časova
Branislav Smiljanić: “Drug kud ne ostadoh sa tobom dole odo odozdo i najeba jesi čuo šta bi drug…”
16,56 časova
Miodrag Bajić: “Nisam, na putu sam, šta je bilo…”
16,58 časova
Branislav Smiljanić: “Sletio i slupao i sebe i auto drug u bolnici ležim ma kreten štaš nikad pameti dosta…”

7. juni 2012. godine, 16,41 časova
Branislav Smiljanić: “Jas am drug, odmaraš li…”
Miodrag Bajić: “Ne, na putu sam, šta ima, jesi prizdravio…”
16,45 časova
Branisalv Smiljanić: “Nisam još drug moj treba mirovati još petnaest dana, htio sam te nešto zamoliti drug kakav sis a onim gore šefom opšteg Bojanom Vidakovićem…”
16,59 časova
Miodrag Bajić: “Ma onako, znam ga ali nisam nešto dobar, šta treba?”
17,14 časova
Branislav Smiljanić: “Nešta se okomijo na mene bez razloga ovaj udes neznam gdje sam a on ljubomoran i samoincijativno zvao danas policajce uviđaja i ja bio trijezan kad sam duvao a on njima kaže das am bio pijan, it u curu priveo, opalijo joj šamaru tjero je da priča protiv mene, nema učesnika ni žalbi ja sam se udesijomi on opet napo, mislio sam da si dobarpa čisto da mu kažeš da me pusti na miru…”
17,59 časova
Branislav Smiljanić: “Drug šta predlažeš, šta je pametno, izvini što smetam!”
18,53 časova
Miodrag Bajić: “Šta je razlog?”
18,58 časova
Branislav Smiljanić: “Nema razloga nikakvog nikad ga nisam ni upoznao znam ga iz viđenja samo, i ja se pitam što se nakačijo, a ja sebe slupo i sebi štetu napravijo nikoga nisam ugrozijo i on opet nešto izmišlja a niko se ne žali na osiguranje, nisam pametan šta uraditi krivo mi jedna njegov inspector rekao jutros pakuje Brani a nema ni osnove ni razloga!”
19,12 časova
Miodrag Bajić: “Samo ti ozdravi i lagano, proćiće to, mora da ima neki razlog za koji ne znaš!”