среда, 24. април 2013.

Slučaj “Fruktona”

Piše: Slobodan Vasković

Iskreno sam se iznenadio kada su režimski mediji objavili vijest da je podignuta optužnica u slučaju “Fruktona”. Zaboga, upitao sam se, zar nije svako izvještavanje o kriminalu u ovom entitetu “udar na Republiku Srpsku”,  “udar na Milorada Dodika”? Zapanjio sam se tim više kada sam spoznao da je ovaj “udar”izvršilo Specijalno tužilaštvo RS, podizanjem optužnice protiv Slobodana Župljanina, Nedeljka Popovića i Vitomira Đukića.

O pljački banjalučke firme “Fruktona” detaljno sam izvijestio u političkom magazinu “60 minuta” Federalne televizije polovinom novembra 2010. godine. Naravno, od režima i pratećih mu medija, uslijedile su standardne grozomorne optužbe i laži na moj račun, kao i u slučaju mojih priloga o pljački u “Šumama RS”, o pljački prilikom rekonstrukcije Palate predsjednika, o djelovanju Vasilija Kačavende (prvi sam objavio slučaj ubistva Milića Blažanovića), izgradnji aerodroma u Trebinju, Sokocu, Bijeljini, kriminalnom ponašanju Milovana Čereka…

Svjedoci smo da u protekle dvije i po godine, koliko je proteklo od objavljivanja priloga o “Fruktoni”, činjenice kažu da je Čerek osuđen za pljačku, da je režim priznao pljačku u “Šumama RS”, da je Kačavenda razriješen sa pozicije episkopa, da ne postoje aerodromi u Trebinju, Sokocu i Bijeljini, da… da je Specijalno tužilaštvo RS (23.04.) podiglo optužnicu protiv Slobodana Župljanina, direktora banjalučke firme "Interinvest kreis",  predsjednika Upravnog odbora i predsjednika Skupštine akcionara preduzeća "Fruktona" iz Banjaluke Nedeljka Popovića i i Vitomira Đukića, pomoćnika direktora Poreske uprave RS, zbog malverzacija sa zemljištem “Fruktone”.

Đukić se tereti za nesavjestan rad, Popović zbog oštećenja ili povlašćivanja povjerilaca, dok je Župljanin, između ostalog, optužen i za falsifikovanje ili uništavanje poslovnih ili trgovačkih knjiga ili isprava.

Iz Specijalnog tužilaštva još je saopšteno da se trojac tereti da su prodali zemljište “Fruktone” (u Boriku, Banjaluka) za 10,5 miliona KM, iako je Poreska imala nad njim hipoteku.
Đukić je, tvrde u Specijalnom tužilaštvu, nezakonito odobrio i potpisao brisanje hipoteke, te su na taj način oštećeni povjerioci i onemogućena naplata poreskog duga od 4,3 miliona KM.

Kako je krenulo, tek ću ja doći na svoje.

Pogledajte video emitovan u “60 minuta”, polovinom novembra 2010. g.