уторак, 05. фебруар 2013.

Trišić zahtijeva javno izvinjenje od SRNE


piše: Slobodan Vasković

Vlasnik BN TV Vlado Trišić uputio je, putem punomoćnika, zahtjev Srpskoj novinskoj agenciji SRNI kojim traži da se ta medijska kuća javno izvini BN TV i njenom vlasniku, ili će, u suprotnom, uslijediti tužba. Zahtjev je upućen, jer je SRNA objavila vijest da je Trišić, kako su naveli, pokušao da reketira Milorada Dodika.

„Ukoliko i dalje sebe smatrate ozbiljnom i profesionalnom novinskom agencijom, to Vam predlažemo da ovaj spor ne poprimi sudski epilog i da na Vašem info servisu i glavnoj strani Vaše web prezentacije objavite da se radilo o pogrešnoj vijesti, te da se izvinjavate Vladimiru Trišiću i RTV BN zbog pričinjenih neprijatnosti“, navodi se u Zahtjevu za ispravku, upućenom iz advokatske kacelarije Dejana J. Bogdanovića.

SRNA je 01.02.2013. godine objavila da “postoje indicije da je vlasnik BN televizije Vlado Trišić pokušao medijski da reketira predsjednika Republike Srpske Milorada Dodika”.

Trišić je, navela je tada Srna, od predsjednika Dodika nedavno, u telefonskom razgovoru, tražio da sponzoriše “BN” televiziju sa 2.000.000 KM za 2013. godinu, da bi Dodik, kako je Trišić navodno rekao, bio miran jer u protivnom neće biti najmirniji sa najgledanijom televizijom. SRNA je još ustvrdila da su “sličnim medijskim ucjenama bili izloženi i neki načelnici opština, ali i ugledni privrednici i drugi koji su svoje pojavljivanje na “BN” televiziji u pozitivnom svjetlu morali da sponzorišu”.


Trišić je odbacio sve ove optužbe, a interesantno je da je SRNA svoja “otkrića” lansirala dan nakon što je u javnost procurio audio snimak telefonskog razgovora u kojem Milorad Dodik prostački psuje, vrijeđa i prijeti Trišiću.

Cijela ova situacija veoma je loša po Dodika, jer BN TV bilježi frapantan rast gledanosti i u januaru ove godine. (Bitno je naglasiti da je BN TV tokom prošle godine bila najgledanija u RS). Prema istraživanjima, koje sprovodi Mareco Index Bosnia, BN TV je u januaru ove godine bila gotovo duplo gledanija od Javnog servisa, kojeg kontroliše režim. Tako je udio gledanosti BN TV u RS iznosio 17,7%, dok je RTRS na veoma loših 9,6%.

Trišićev dopis SRNI

NOVINSKA AGENCIJA REPUBLIKE SRPSKE
SRNA ad
B i j e lj i n a

PREDMET: Zahtjev za ispravku

        Dana 1.2.2013. godine na naslovnoj strani web prezentacije i info servisu Vaše agencije je objavljena vijest pod nazivom „Trišić tražio novac od Dodika?“ u kojoj su navedene dezinformacije i teške optužbe prema našem klijentu Vladimiru Trišiću i „RTV BN“.

        Naime, u navedenoj „vijesti“ na Vašem info servisu je navedeno da postoje indicije da je Vlado Trišić pokušao da medijski reketira predsjednika RS Milorada Dodika. Radi se o  čistoj dezinformaciji koja nije zasnovana na realnim činjenicama, nego očito na nečijoj zloj namjeri. Smatramo da je navedena „vijest“ u stvari reagovanje zbog objavljivanja u najmanju ruku neprimjerenog ponašanja najvišeg funkcionera Republike Srpske koji je izrekao najteže uvrede na račun naših vlastodavaca Vladimira Trišića i RTV BN. Napominjemo da je Predsjednik RS Milorad Dodik bio upoznat sa snimanjem navedenog razgovora, te je i sam odobrio emitovanje spornog razgovora sa riječima „snimi ovo i pusti u Dnevniku“. Neprofesionalnost Vaše novinske agencije se vidi u tome, da se prije objavljivanja navedene „vijesti“, Vaš glavni i odgovorni urednik, Milica Džepina, koja je potpisana kao autor sporne „vijesti“, svakako mogla obratiti našem Vlastodavcu da provjeri da li postoji kompletan snimak razgovora, te da li se u istom spominje bilo kakvo reketiranje, indirektno ili direktno. Kao veliki servis ste svakako upoznati da Vi, kada objavite ovakvu vijest, morate imati dokaze da su Vaši navodi suštinski tačni. U ovom predmetu se radi o očiglednim neistinama, jer naš vlastodavac nije od bilo koga, pa ni od Predsjednika RS tražio novac. Navedena „vijest“ je našim vlastodavcima nanijela ne samo nematerijalnu štetu, nego i materijalnu, jer svakako odvraća potencijalne klijente od saradnje sa njima.

        Sve gore navedeno govori, da se u najmanju ruku radi o gruboj nepažnji Vaše novinske agencije. Ukoliko i dalje sebe smatrate ozbiljnom i profesionalnom novinskom agencijom, to Vam predlažemo da ovaj spor ne poprimi sudski epilog i da na Vašem info servisu i glavnoj strani Vaše web prezentacije objavite da se radilo o pogrešnoj vijesti, te da se izvinjavate Vladimiru Trišiću i RTV BN zbog pričinjenih neprijatnosti. U tom slučaju, RTV BN neće podnositi tužbu radi zaštite od klevete. U suprotnom, naši vlastodavci će biti prisiljeni da protiv Vas podnesu tužbu parničnom sudu radi zaštite od klevete, te ćete Vi biti obavezani da im naknadite štetu koja se svakako mjeri stotinama hiljada KM.

Bijeljina, 5.2.2013. godine
                                                                                             Punomoćnik
                                                                         „RTV BN“ doo Bijeljina i Vladimira Trišića