понедељак, 02. април 2012.

Ćutanje je zlato


piše: Slobodan Vasković

Danima već čekam da neki od štampanih ili elektronskih medija u Republici Srpskoj objavi zapanjujuću vijest da je „Miroslav Mićo Kraljević, narodni poslanik Saveza nezavisnih socijaldemokrata u Narodnoj skupštini Republike Srpske, priznao da je u jesen 2010. godine učestvovao u otmici Laze Vidakovića, odbornika “Naše stranke” u Skupštini opštine Osmaci“.
Kraljević je sa Okružnim tužilaštvom u Bijeljini, kako je potvrđeno u ovoj instituciji, sklopio sporazum o priznanju krivice „zbog krivičnog djela otmica iz člana 165. KZ RS, kojim je predviđena samo novčana kazna u iznosu od 4.000 KM bezuslovno”. Sve ovo portalu“Žurnal” saopštila je Danka Prodanović, portparolka Okružnog tužilaštva u Bijeljini, a oni objavili 29.03.2012. godine. Ali niko ni riječi.

Iskreno, nisam ni očekivao da tu vijest objavi RTRS, Nezavisne novine, Glas Srpske..., jer je uređivački stav ovih kuća odavno zacementiran i glasi: „Sve što može nanijeti bilo kakvu štetu aktuelnoj vlasti, za nas se nije desilo. A ni za vas“! Nije baš pošteno, još manje profesionalno, ali ni potpuno nečasno, jer vlasnik navedenih medija Željko Kopanja nikada nije ni krio gdje mu je srce i odakle mu se puni kesa. Za razliku od vlasnika ATV-a i BN TV, koji su uporni u nastojanjima da publikum hinjenim, lažnim, šupljim uređivačkim „stavom“ ubijede da su oni „drugačiji“ i da nisu pod šinjelom vlasti.

Upravo takvi jadni pokušaji korumpiranih vođstava BN TV-a i ATV-a da se predstave boljim od onih sa Javnog servisa i pripadajućih im štampanih medija, naveli su me na zaključak da bi oni možda mogli da objave riječ dvije o gangsterskom aktu narodnog poslanika, ponajprije zbog zamazivanja očiju javnosti, ali i „vađenja štete“ po vladajuću nomenklaturu, koju im je nanio pomenuti kriminalni događaj. Međutim, ni riječi: iz centrale nije bilo „miga“, odnosno, naređeno je da se ćuti. I ćute ti lažni medijski svjetionici.

Ćutanje ATV-a uopšte nije iznenađujuće, jer se njihova šefica bori sa istragama oko bivše joj firme „Mreža plus“, preko koje su „oprani“ milioni maraka marketinškog novca, kao i sa frakcijom unutar SNSD-a, slijepo lojalnoj Miloradu Dodiku, koja u njoj vidi neprijatelja. Ali ne zato što ATV objektivno informiše puk, već što je „zaboravila“ brojne ranije dogovore sa njima i šta su sve oni za nju učinili. Njeno koaliranje sa premijerom Aleksandrom Džombićem dodatno je razljutilo Dodikove kerbere, tako da se na ATV-u dobro dobro pazi šta će se i kako objaviti. Jasno je da je Tešanovićka, koja kaže da joj je bilo jako jako teško uzeti pare od Vlade RS „... ali jednostavno morate“, morala zbog tih 150 hiljada KM pristati na još koješta.

Na šta li je onda sve pristao Vlado Trišić koji je od Vlade RS, oko Nove godine, uzeo gotovo tri puta više (mora da je i on morao) para od Tešanovićke. Prije nego li nastavim, dvije kratke vijesti: 

13. januar 2010.
BIJELJINA - Televizija BN prekinula je danas emitovanje programa nakon što su po nalogu Okružnog tužilaštva u Bijeljini policajci i inspektori Centra javne bezbednosti počeli pretres objekta u Bijeljini.
Direktor televizije Vlado Trišić izjavio je Srni da su novinari onemogućeni da rade dok dvadesetak policajaca i inspektora izuzimaju poslovnu dokumentaciju kuće i da će emitovanje  programa biti nastavljeno po okončanju akcije.
U saopštenju policije je kao razlog za akciju navedena sumnja na utaju poreza.

10.12.2010.
Osnovni sud u Bijeljini osudio je vlasnika BN televizije Vladimira Trišića na tri mjeseca zatvora i novčanu kaznu od 20.000 maraka zbog krivičnog djela zloupotrebe službenog položaja i ovlaštenja, potvrdila je Srni portparol Okružnog tužilaštva Bijeljina Danka Prodanović. Ona je napomenula da je presuda donesena zbog utaje poreza od 95.000 KM, te da je Trišić ovu obavezu ispunio, odnosno uplatio ovaj iznos.
Srna nezvanično saznaje da bijeljinsko tužilaštvo nije pristalo na nagodbu po optužnici za utaju poreza, iako je Trišić tražio
da se slučaj okonča nagodbom.
Policajci CJB Bijeljina po nalogu Osnovnog suda Bijeljina na zahtjev Okružnog tužilaštva 13. januara ove godine izuzeli su računovodstvenu dokumentaciju u BN televiziji zbog, kako je naveo tužilac, zloupotrebe službenog položaja i utaje poreza.
Prijavu za utaju poreza i zloupotrebu službenog položaja u decembru 2009. godine tužilaštvu su podnijela fizička lica.

Uz ove dvije vijesti, treba dodati da je Vlada Republike Srpske pred Novu 2012, donijela odluku da BN TV isplati 400 hiljada KM za sufinansiranje projekta “Razvojni potencijali Republike Srpske u oblasti turizma, poljoprivrede i energetike”, i to retroaktivno, za period od 1. januara do 31. decembra 2011. godine.

Vlado Trišić je, sudeći prema ovim vijestima, za samo dvije godine prešao dug put od “utajivača poreza” do bliskog saradnika vlasti i šefa projekta “Razvojni potencijali Republike Srpske u oblasti turizma, poljoprivrede i energetike”. Čudo, čudesno, rekli bi vjernici. Nevjernici bi, za razliku od njih, konstatovali da je Trišić korumpiran.

Ja bih dodao i beskrajno ponižen, i to ne zaslugom vlasti, već svojim pristankom da bude sve ono što ta ista vlast poželi da on bude: i utajivač poreza i korumpirani sluga vladajuće oligarhije.

Trišić sasvim pogrešno smatra da je sada „uvaženi građanin“, jer je to vlast rekla. Ne, on je samo jedan od fizičkih radnika što vrijedno rade na sakrivanju njihovog prljavog veša. To što je daleko bolje plaćen od, recimo, nesretnih radnika „Fokusa“, godinama angažovanih na istim zadacima na kojima i on sada djeluje, nikako ga ne čini boljim od njih. Dapače.

Jer, otćutati vijest da je narodni poslanik počinio zločin, znači taj zločin javno podržati. I ne samo zločin, već i zločinca, kao i zločince koji stoje iza njega.